Tuesday, May 26, 2009

请赐给我一些超人的能量 !

今天有位平时很少交谈的朋友和我说心事。
他和我说了一大堆我从来没遇见过的问题。
他觉得人生好灰。
他找不到活着的目的。
他虽然是其一的优等生,
但他对那些所学到的知识好像
只是表面上得明白,
根本不了解为什么四周的事物是这样形成的。
他觉得自己比别人慢很多拍,
需要花很久的时间来消化一切东西。
除了求学之外,他真的没有其他目标了。
最可悲的是
连读书也是为了应付考试。

从他的言语中,
我感到他的无奈,他的困惑。
也觉得他好像就站在悬崖旁,
不小心就会摔个粉身碎骨。
很想帮他走出那漂浮不定的世界,
却又不知该如何下手。
他的无助让我觉得自己好无能。
如果就因为我帮不了他
而害了他走上不归路
那我又怎样能好过呢?!

我告诉他,
你应该寻找自己的兴趣,
然后朝它而迈进。
他却回答我不懂自己有什么长处。
我告诉他,
慢好过原地不动。
他却说我太慢了,
对四周的事物很难反应过来。
我告诉他,
你应该多和别人谈话,
交多些朋友。
他却说他尝试过,
但他脑袋里好像没话题能融入大家。

我真得很需要超人的能量。
把他从悬崖旁拉到那安全的陆地上。
可能他说得对,
他从小就像玩偶般,
一切事物爸妈都会帮他安排好,
扑好路给他走,
一切不须烦恼,不曾跌倒。
自然而然的据不须思考如何解决问题。
同时也失去了对四周的好奇心。

多可悲啊!
一位好好的人就因为接受了太多的爱,
而变得怪异,没了真常的生活。
真得很不值得。
爱过了极限,是种拖累。

我真得很无奈。

2 comments:

Ning said...

u dont need to own special power to help out that friend :) Believe me, it is not overflow by love that lead to such difficult situation he/she facing now. It is just a way of thinking, all you need to do is pass your friend some positive germs! Talk to him/her, motivates him/her, i guess all she/he need right now is support, and a friend to talk too and of course a friend to listen to his/ her problem. Dont worry too much, that is the best you can help out, by just being a good listener. It is not your fault for unable to help him/her out of the bad bad situation. SHE/HE dont expect others to help solve his/her own problem k. All you could do is just provide and share some solutions. At the end, what action is to be taken, everything gotta decide by her/himself. Take care:)

lingky said...

他真的不是想一般人遇到挫折的样子。
他的是现实票否不定,没有目标的。
真的好像被淘空的感觉。